E-DNEVNIK: Evo zašto će ga đaci istinski mrzeti, a roditelji obožavati

Nova digitalna verzija dnevnika daje uvid u razvoj i napredak svakog učenika.

Već godinu dana odeljenske starešine prolaze kroz obuke za rad sa e-dnevnikom, koji bi od ove školske godine trebalo da se primenjuje u svim školama. Roditelji time dobijaju uvid u sve ocene i izostanke.

Zahvaljujući ovoj novoj digitalnoj verziji dnevnika, direktor škole, prosvetni radnici i roditelji moći će da imaju uvid u razvoj i napredak svakog učenika, i to u svih 1.800 osnovnih i srednjih škola, koliko ih ima u Srbiji.

U početku to je bilo 200 škola, a od ove godine njima će se pridružiti ostale. Prva među njima koja je pokrenula ovaj projekat još pre dve godine je Medicinska škola u Zemunu.

- Prvi smo krenuli u Srbiji i već dve školske godine vodimo isključivo elektronski dnevnik koji nosi brojne prednosti. Samo neke od njih su u tome što mame i tate mogu uz pristupnu šifru koju im dodeljuje odeljenski starešina mogu u svakom trenutku da pristupe podacima deteta, pregledaju ocene, pročitaju napomene, budu u toku sa opravdanim, odnosno neopravdanim izostancima. Takođe, mogu da pročitaju napomene, ali i da pohvale nastavnika. Sve to mogu da vide samo za svoje dete - objašnjava mr Biljana Jovanović Glavonjić, školski koordinator za elektronski dnevnik.

Cilj projekta "e-dnevnik" je objektivnije i efikasnije vođenje evidencije o obrazovno-vaspitnom radu učenika. Povećanje objektivnosti se odnosi na realnije ocenjivanje, jer je nastavnicima onemogućen uvid u ocene iz drugih predmeta, a time i sticanje predrasuda o znanju učenika. 

- Nastavnici ne mogu da vide ocene koje su dali drugi nastavnici i to je jedna od dobrih strana ovakvog dnevnika. Takođe, svedočanstva se direktno štampaju. Svi podaci su generisani, on sabira izostanke, ali i prosek na kraju godine - dodaje ona.

Iako roditelji mogu da prate podatke o uspehu deteta preko brojnih uređaja među kojima je i mobilni telefon, dešava se da samo polovina pristupa ovim podacima.

- U našoj školi je ta brojka 60 odsto i to je za nas malo. Zašto je to tako, ne znamo, prvo se mislilo da roditelji nemaju računare, ali sada je sve dostupno uz pametne telefone. Nadamo se da će se u budućnosti taj broj povećati, pogotovo sada od 1. septembra, kada ovaj projekat zaživi u svim školama - kaže mr Biljana Jovanović Glavonjić i dodaje da se izmene u ovakvom dnevniku mogu napraviti samo uz pisani zahtev.

Ako je ocena pogrešno uneta, ne može da je ispravi čak ni razredni, nego isključivo direktor škole, i to na osnovu pisanog zahteva i obrazloženja odeljenskog starešine.

Roditelji su oduševljeni ovom novinom. Posebno im znači mogućnost pristupa od kuće.

- Totalno drugačije nego u naše vreme kada si mogao da dobiješ lošu ocenu, prećutiš, popraviš i to sve do roditeljskog sastanka. Svakodnevni pristup podacima znači i ređi broj odlazaka u školu. Jedina mana je to što nastavnici ne unose redovno ocene - objašnjava Marija Radović, majka osnovca iz Novog Sada.

Projekat implementacije elektronskog dnevnika počeo je pilot-projektom u školskoj 2017/2018. godini, a nastavljen je glavnim projektom u školskoj 2018/2019. godini.

 - Pilot-projekat je započeo u 60, a završio sa više od 500 osnovnih i srednjih škola. Po završetku pilot-projekta odlučeno je da se sve škole uključe u glavni projekat u školskoj 2018/19. godini.

Projekat "e-dnevnik" je u potpunosti ispunio sva očekivanja. Strateškim pristupom i ciljanim obukama, istovremeno je podignut nivo digitalne pismenosti nastavnika i obezbeđena dugoročna održivost procesa digitalizacije prosvete - stoji u obaveštenju Ministarstva prosvete.

Izvor i foto: srbijadanas.com