Završena onlajn nastava - dobila odličnu ocenu

Posle dva i po meseca u školama u Srbiji završen je prvi ciklus nastave na daljinu za osnovne i srednje škole.

Povodom  završetka školske godine ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, kao i zaposleni u Ministarstvu zahvalili su se svim učesnicima obrazovnog procesa koji su omogućili sprovođenje ove nastave u vanrednim okolnostima.

- Imajući u vidu da nastava na daljinu prethodno nije pilotirana, već su je okolnosti nametnule kao jedino moguće rešenje za uspešno okončanje školske godine, rezultati su iznenađujuće dobri - ocenio je ministar prosvete. - O tome govori činjenica da je na sve dostupne načine realizovan nastavni plan i da je nastavom na daljinu bila obuhvaćena gotovo cela školska populacija, dok je za vrlo mali broj učenika obezbeđen alternativni način rada.

Prema podacima Ministarstva čak 95 odsto najmlađih učenika je prethodnih meseci, pored korišćenja digitalnih platformi za učenje i digitalnih načina komunikacije, pratilo nastavu emitovanu preko televizijskih kanala. RTS, ali i lokalnih televizija, koje su uz časove na srpskom jeziku, emitovale i časove namenjene učenicima koji se školuju na jezicima nacionalnih manjina.

Osnovci od petog do osmog razreda i srednjoškolci, prema podacima Ministarstva prosvete su u čak 99,4 odsto slučajeva učestvovali u interaktivnijim oblicima nastave i to zahvaljujući besplatnim digitalnim platformama koje su stavljene na raspolaganje školama. Zbog toga se Ministarstvo prosvete, još jednom, zahvalilo kompanijama Majkrosoft, Komtrejd, Huavei, Viber, Zum, kao i mobilnim operaterima koji su obezbedili besplatne internet minute za korišćenje ovih platformi. Zahvalnost su zaslužili i MTS Telekom, Telenor, ViP koji su obezbedili uređaje i SIM kartice za učenike koji ih nisu imali. Značajnu tehničku, logističku podršku i uređaje za realizaciju onlajn nastave, a potom i on lajn probnog završnog ispita su pružili Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije, Komtrejd i Huavei.

Zanačanu pomoć pružio je i UNICEF kupovinom softvera neophodnog za snimanje časova od kuće i podrškom u pripremi materijala koji su putem RTS emitovani za predškolce, kao i pomoći Ministarstvu u izradi operativnog plana za podršku predškolskim ustanovama i roditeljima predškolaca u vreme vanrednog stanja.

Svoj doprinos ovom školovanju na daljinu su dale i druge međunarodne organizacije, kao na primer, Svetska Banka, Save the Children, Majkrosoft, obezbeđivanjem besplatne onlajn obuke za zaposlene u prosveti, materijala edukativnog karaktera namenjenih predškolskoj ili školskoj deci i njihovim roditeljima.

- Veliku zahvalnost dugujemo svim prosvetnim radnicima, nastavnicima, stručnim saradnicima i direktorima škola, koji su se prilagodili zahtevima novonastale situacije i posvećeno i stručno realizovali nastavu na daljinu, pružajući podršku učenicima u učenju, koje se odvijalo u značajno izmenjenim okolnostima - podvukao je ministar prosvete.- Vredni svake pohvale, po mišljenju minista prosvete su, spoznaja potreba sistema, odgovornost i entuzijazam nastavnika koji su, u bezbednosno rizičnim okolnostima, dobrovoljno učestvovali u snimanju predavanja emitovanih preko televizijskih kanala,te im zbog toga, ne samo Ministarstvo, nego i svi prosvetni radnici i roditelji učenika duguju zahvalnost.

Manje vidljivi ali ne i manje vredni učesnici ovog procesa su bili i prosvetni savetnic i iz školskih uprava, zaposleni u zavodima za vrednovanje kvaliteta i za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i kao i u samomministarstvu, koji su bili idejni tvorci, nosioci i koordinatori većine , u našem obrazovnom sistemu prvi put sprovedenih aktivnosti.

Izvor: Dnevnik/D. Devečerski