Prednost onlajn nastave – đaci uče kad imaju inspiraciju

Škola danas nije nimalo zgodna i od ponedeljka se vraća na internet i televiziju. U školskim klupama za sada ostaju samo najmlađi osnovci.

Da bi sve prošlo kako treba potrebna je magija, koja ostaje u rukama nastavnika, a prednost onlajn nastave je da učenici uče kad imaju inspiraciju, ocenili su gostujući u Jutarnjem programu nastavnici Dejan Bošković i Jovica Plavšić.

Za jednog nastavnika izazov je da motiviše učenike da uče i u redovnim okolnostima, a kamoli u doba pandemije, kaže nastavnik srednje škole Jovica Plavšić, dobitnik nagrade na konkursu „Magija je u rukama nastavnika”.

„Magija je uvek u rukama nastavnika. Predstaviti učenicima nastavu tako da se prime na tu magiju. Najvažnije je da nađemo put do interakcije i da smo na istoj talasnoj dužini. Kada to pronađemo, sve ide mnogo lakše. Tako je bilo i tokom ove pandemije”, kaže Plavšić.

Njegov kolega iz osnovne škole Dejan Bošković, koji je izabran za najboljeg edukatora u doba pandemije po odabiru Udurženja „Živojin Mišić”, ističe da to što ne vidi svoje đake i njihove reakcije mu dodatno otežava posao.

„Mi nastavnici kad gledamo đake tačno po pogledu možemo da vidimo da li prate nastavu, da li razumeju ili ne, da li treba da ponovimo ili ne. Ovako nemamo ideju da li je ono što smo isporučili dobro, da li to pije vodu”, kaže Bošković.

Jovica Plavšić tvrdi da onlajn ipak ima određene prednosti, jer kad se nastava snima, ona ostaje i za učenike koji nisu bili u školi, ali i za one koji u nekom trenutku ne mogu da je prate.

„Ne znam gde mi je bila pamet da to ne iskoristim svih ovih godina, trebalo je sve ovo da se desi da bih ja naučio da može i drugačije. Da neki trag može da ostane. Svi smo prošli kroz to da sedimo sedam časova, da smo umorni, da možda nismo spavali. Tako da kad snimimo sve to i kad oni mogu da pogledaju kod kuće kad su odmorni. Prednost onlajn nastave je da oni uče kad imaju inspiraciju da uče. To je ključ i treba da im to pružimo. U školi se sve dobija na brzinu, umesto da ide sve natenane”, navodi nastavnik Plavšić.

Ono što ostaje problem kod onlajn nastave jeste ocenjivanje.

„Kada preko onlajn sprava ispituje đaka veliko je pitanje koliko taj đak ne koristi neke druge metode kako bi dobio što bolju ocenu. Jasno je da je teško ispitati usmeno, a o testovima da ne govorim. Objektivno možemo oceniti praktične radove dece, koliko se trude i zalažu”, objašnjava nastavnik Dejan Bošković i dodaje da se sad ne treba opterećivati ocenama i uspehom.

Prema njegovim rečima, rupa u znanju će svakako biti, a zadatak nastavnika je da ih kad prođe pandemija zakrpe.

Izvor: RTS