Česte zablude o obrazovanju

Da bi bar malo olakšao stvari roditeljima, portal Fatherly razvejava nekoliko zabluda o obrazovanju sa kojima se često susrećemo

Obrazovanje je komplikovana tema. Ono je smutljavina starih tradicija i neproverenih ideja. O njemu odlučuje ogroman birokratski aparat u kome svako ima sopstvenu predstavu o tome kako obrazovanje treba da izgleda. Navodno, sve je to za dobro naše dece, ali kako ne biti zbunjen kada postoji toliko suprostavljenih stavova o obrazovanju?

Da bi bar malo olakšao stvari roditeljima, portal Fatherly razvejava pet zabluda o obrazovanju sa kojima se često susrećemo:

Deci je neophodno predškolsko

U ovom uzrastu zapravo je važno razvijati društvene veštine i igrati se. Naučnici nisu pronašli argumente za odvajanje dece od roditelja u ovom periodu samo da bi se pripremala za školu učenjem slova i brojeva.

Deci su neophodni domaći zadaci

Više domaćeg ne znači i više učenja. Rezultati naučnih istraživanja su podeljeni, ali postoji sagasnost da kod starije dece postoje neke koristi od njih, dok kod mlađe postoji veoma slaba veza između količine domaćih zadataka i uspeha dece.

Zbog toga je u redu što vas nervira kad vam dete iz vrtića donese domaće zadatke. To vreme vaše dete može iskoristiti na mnogo bolji način, na primer – posmatrajući bubice u obližnjem parku.

Nastavnici treba da se prilagode detetovom stilu učenja

Ideja da neka deca uče vizuelno a druga slušajući je mit koji je nauka odavno razbila. Deca se mogu prilagoditi svakom obliku učenja i nije dobro insistirati na tome da im neki od njih bolje ide.

Privatne škole su bolje

Roditelji smatraju da je jedna od prednosti privatnih škola to što su odeljenja manja, ali velika odeljenja uopšte ne moraju uticati na uspeh dece. Postoje primeri izuzetno uspešnih odeljenja u kojima broj dece dostiže i 45, pre svega zahvaljujući motivisanim nastavnicima.

Izvor: Detinjarije