Brainfinity problem solving week

Od 7. do 13. decembra održaće se još jednom jedinstvena nedelja razvijanja logičkih i kreativnih veština – Reforma društva kroz razvoj problem solvinga za 21. vek.

Revolucija u obrazovanju moguća je isključivo ukoliko su svi učesnici uključeni u njeno sprovođenje. Brainfinity je pravo osveženje u edukaciji na našim prostorima, ali i u čitavoj Evropi jer spaja sve one koji žele problem solving da iskoriste za rešavanje konkretnih problema.

Na ovu temu razgovarali smo sa Ivanom Anićem, autorom ovog takmičenja i udžbeničkog kompleta za matematiku od 5. do 8. razreda Izdavačke kuće BIGZ školstvo.

Šta možete da kažete o Brainfinity takmičenju, kao autor koncepta, nakon nekoliko godina održavanja? Koliko je ovaj princip zaživeo i kakav je odaziv nastavnika i učenika?

Trenutno u Brainfinity takmičenju učestvuje skoro 600 ekipa, odnosno preko 2000 učenika. Učenike je privuklo to što su problemi u ovom takmičenju životni, realni i odgovaraju interesovanjima učenika. Osim toga, timski rad drastično smanjuje anksioznost koju sa sobom nose takmičenja i Brainfinity odlikuje veoma pozitivna i podsticajna atmosfera. Korišćenje svih mogućih resursa za rešavanje problema dodatno stavlja takmičenje u realan kontekst i priprema decu za ono što ih očekuje u životu.

Da li ste kod učenika primetili da su kroz ovaj koncept integrisali kritičko i kreativno razmišljanje u pristupu rešavanja zadataka i problema koji se pojavljuju u svakodnevnom životu i školovanju?

Interesantno za Brainfinity takmičenje je da nas učenici uvek prijatno iznenade rešenjima problema. Iz kruga u krug takmičenja se vidi njihov napredak i razvoj kreativnosti i kritičkog mišljenja da često pomislim da su deca već spremna za rešavanje kompanijskih problema i da su spremni da se ostvare na tržištu rada. U problemu gde su takmičari trgovali na berzi, u realnom vremenu, ali sa virtuelnim novcem, oni su pokazali da poznaju finansijsko tržište mnogo bolje od 95% odraslih. S druge strane, rešavajući globalne probleme, kao što je problem da je u automobilu u saobraćaju uglavnom po jedan čovek, naši rešavači problema su pokazali interes za ekološka pitanja i preduzimljivost i kreativnost u rešavanju ovog problema. Tako da smatram da se učenjem na ovaj način, kroz rešavanje najrazličitijih problema, timski, uz korišćenje svih raspoloživih resursa stiču najvažnije veštine za eru veštačke inteligencije, odnosno za izazove koje donosi četvrta industrijska revolucija.

Koliko su se nastavnici odomaćili u novom načinu rada koji podrazumeva da su oni moderatori koji učenike vode kroz problem solving?

Mnogi nastavnici integrišu Brainfinity probleme u svoju nastavu. Svako od nastavnika ko se usudio da se upusti sa decom u ovaj izazov shvatio je koliki je benefit od Brainfinity projekta. Potrebno je samo malo hrabrosti da se napusti stil nastave koji ne odgovara ovom i budućem vremenu i da se dobrobit dece stavi u prvi plan. Odgovorne izdavačke kuće su i udžbenike prilagodile novom vremenu, pa je to dodatno sredstvo u podršci nastavnicima da osavremene nastavu i učine je smislenom. Na primer, u matematici preko 90% vremena nastavnici koji se nisu usudili da unaprede svoju nastavu provedu učeći decu da obavljaju repetitivne radnje po određenom algoritmu, koje računar radi mnogo brže i tačnije od čoveka. Umesto toga učenici mogu da razvijaju kreativno i kritičko mišljenje, veštine rešavanja problema, saradnju i komunikaciju, finansijsku i digitalnu pismenost, a da koriste računare, tablete i telefone za dosadne matematičke procedure.

Više informacija o Brainfinity problem solving week-u možete podledati OVDE.

Izvor: BIGZ školstvo/Ivan Anić