Dostojanstvo na prvom mestu

Miloš Milovanović - Imam potrebu da se kolegama obratim zbog svega ovoga što se svima nama od strane učenika dešava u prosveti...

...SAVETI...

1. Ako učenik u toku trajanja časa napusti školsku klupu bez dozvole i na NAŠU NAREDBU da se u istu vrati ne postupi po naredbi , odmah napustiti čas i obavestiti upravu škole da nije bezbedno držati čas jer realno i jeste tako.

2. Odmah - po hitnom postupku odeljenjski starešina treba da pozove roditelja ili staratelja u školu, da mu se PORUČI da ako se isti odmah ne pojavi zbog teže povrede radne obaveze učenika, da će se službeno alarmirati centar za socijalni rad i policija jer je učinjena teža povreda radne obaveze.

(Bez obzira da li je roditelj odmah došao u školu ili ne, svakako moramo postupti prema Pravilniku o vaspitno- disciplinskoj odgovornosti učenika jer je učenik načinio tešku povredu radne obaveze) .

Ako roditelj kaže zašto ste me mučili da dodjem kada ste svakako prijavil slučaj ostalima is spoljne mreže, to zabeležite i obavezno njegove reči istaknite ustanovi kojoj se obraćate, pa će se oni na dalje sa njime baviti.

3. Ako ne postupite na opisan način nego moljakate učenike da se tokom trajanja časa vrate u klupu i nastavite da radite - držite čas iako oni nisu u svojoj klupi, onda niste daleko od scenarija IZMICANJA STOLICE.

(Delimičnu toleranciju treba imati isključivo prema učenicima koji nastavu pohađaju po IOP – u jer za njih postoji neophodna dokumentacija).

U praksi tolerišemo verbalno nasilje iako ni to nismo dužni, to je već individualna stvar svakoga od nas.

*Za fizički kontakt učenika prema nama kriv je isključivo UČENIK a za izmicanje stolice krivi smo mi sami jer smo to sami dozvoli ne postupajući po savetima koji su gore navedeni.

4. Ako u ŽIVOTU nekom dozvolimo da na nas REŽE onda možemo očekivati i da će nas UJESTI jer je to nakon režanja normalan sled okolnosti.

5. Na poslu je u našim rukama moć zakona, primenjujte NAREDBU kao alat.

Ako vam učenik kaže ko si ti da mi narediš da sednem u klupu ili ja ću da radim šta ja hoću, VI mu slobodno recite: "JA na poslu u školi postupam isključivo po zakonu" pa da vidimo ko će da nam od roditelja ili ustanova Ministarstva prosvete napravi problem.

6. Ako postupite po ovim savetima i ako ništa od ovoga ne upali jer je reakcija okoline ili ustanova Ministarstva prosvete pogrešna pa makar ta ustanova bila i škola u kojoj radite , JA ću vam lično angažovati advokata da vas besplatno brani od PRESTUPNIKA, pa ćemo ako treba protiv svih i do STRAZBURA.

Onaj prosvetni fazon NISI SAMA okačite mačku o rep !!!

Svi smo mi sami i ako sami za nas ne uradimo ništa, niko to drugi umesto nas neće učiniti.

Što se tiče razumevanja i pružanja podrške učenicima koji su učinili težu povredu radne obaveze , razumećemo mi njih i pružaćemo im podršku u toku trajanja pojačanog vaspitnog rada, kao i nakon toga ako i dalje budu djaci škole (što zavisi od težine prekršaja koji su učinili) - PARALELNO SA SPROVODJENJEM ZAKONA, JER POKAJANJE NAKON UČINJENOG PREKRŠAJA NE ODLAŽE SANKCIJU.

Ako se na semaforu ne zaustaviš na crveno svetlo ONDA MORAŠ BITI KAŽNJEN jer i druge oko sebe dovodiš u opasnost.

(Nema tu onaj fazon nije on loš i neće više, on je sin ovoga ili onoga, ili čak on je moje dete), ispaštaj za delo pa ćeš možda biti bolji.

...A ŠTO SE ISPAŠTANJA TIČE, ISPAŠTAMO MI ZBOG SVEGA PO PRIRODI STVARI još od rodjenja JER SMO U KONSTANTNOJ INTERAKCIJI SA SVIM I SVAČIM OKO NAS...

DOSTOJANSTVO NA 1. MESTU, nemojmo dozvoliti sebi da neko urinira po nama.

Koleginici žrtvi, svim ostalim žrtvama kao i ostalima u prosveti poručujem GLAVA GORE JER MI SMO ZAKON!!!

 

Miloš Milovanović

Stručni saradnik, školski psiholog

 

Izvor: FB Velika zbornica