Kako do sticanja novih znanja i veština?
- ponedeljak, 13. februar 2023.
- Mali odmor
To što dete zna da izdeklamuje neku definiciju (neretko uz pomoć veću nego što je potrebna) ne znači da je steklo neko znanje, već da je to učenje u “prazno”.
Tri koraka koja su potrebna da bi se stekla nova veština:

1. REGULACIJA
Pre početka bilo koje aktivnosti nervni sistem deteta mora biti u balansu.To bi značilo da ukoliko je dete uznemireno, uzbuđeno, vruće mu je ili hladno,… prvo moramo da mislimo na senzorne potrebe deteta.
2. ZAJEDNIČKA PAŽNJA
Kada je nervni sistem u balansu, onda nam je cilj da združimo pažnju sa detetom.To bi značilo da pratimo detetova interesovanja i da ne ignorišemo znake komunikacije koje nam dete pruža.
3. UČENJE
Kada je nervni sistem u balansu, a pažnja zajednička, onda nastupa učenje.To bi značilo da se dete oseća sigurno i bezbedno, da je uspostavilo odnos sa nama i da možemo započeti razvoj novih ili usavršavanje postojećih veština. Učenje u funkciji, iskustveno učenje, razvoj novih znanja i veština može da nastupi onda kada smo izgradili odnos sa detetom, a nervni sistem deteta je u balansu.
Izvor: najboljamamanasvetu.com