Učenje kroz igru

Kroz zajednički rad učenici I/4 OŠ “Mladost” iz Beograda shvatili su koliko je važno biti otvoren za tuđe ideje, podeliti svoje, dogovarati se i u zabavi stvarati nešto novo.

U svakodnevnom radu sa učenicima prvog razreda, učiteljica Tanja Vrečko se trudi da svaki novi nastavni dan obogati različitim sadržajima i inovativnim sredstvima za rad i usvajanje novog gradiva. Učenici njenog I/4 OŠ “Mladost” naučili su da koriste e-udžbenike, sa zadovoljstvom igraju igricu "Brdašce" koja im je pomogla da bolje i lakše savladaju sabiranje brojeva sa prelaskom na desetice. Dramatizaciju teksta "Tužibaba" realizovali su u parku školskog dvorišta i uživali u divnom danu. Tremu koju su imali oko provere znanja iz predmeta Sveta oko nas "Neživa priroda" zamenila je zabava, jer su koristili karticu "Plickers". Sve naučeno mogli su da primene i povežu, ali bez dodatnog stresa i sa euforijom pobednika.

Radeći u paru, da bi bolje i lakše usvojili parne i neparne brojeve, koristili su komplete kockica "Lego to Math", koje je učiteljica kupila od nagrade dobijene na konkursu "Najbolji edukatori Srbije". Ove kockice su kod učenika pokrenule mnoge misaone aktivnosti i kreativnost. Zadajući, međusobno jedni drugima zadatke, deca vežbaju i da osmišljavaju i rešavaju zadatke. 

- Ono što je možda i najvažnije u ovom periodu, deca se kroz zajednički rad uče toleranciji, dogovaranju, podeli posla u okviru grupe. Ove lego kockice su nam pomogle i da na zadatu temu, deca u okviru tima osmisle kako će predstaviti zajednički rad. Čas odeljenskog starešine je ovako, iz suvoparnog deljenja saveta deci o međusobnim odnosima, prerastao u konkretan rad na zajedničkom projektu, a ja sam bila tu samo da ih podstičem i bodrim. Nastali su tržni centar, hotelski kompleks, civilizacija u prašumi... Kroz ovakav rad shvatili su koliko je važno biti otvoren za tuđe ideje, podeliti svoje, dogovarati se i u zabavi stvarati novo – kaže učiteljica Tanja Vrečko.

Ona navodi da na ovaj način učenici neće biti samo upijači znanja, već misaona bića koja mogu i znaju kako da na kreativan, zabavan način pokažu šta sve mogu i znaju. Tako neće jedni druge posmatrati kao rivale, već naprotiv, shvatiće koliko su važni jedni drugima u zajedničkom napredovanju, a što je najvažnije razvijanju njih samih kao društvenih bića.​