Priprema se onlajn nastava, direktori škola daju prednost kombinovanom modelu

Direktori škola su spremni za bilo koji vid nastave na koji se odluči država, ali smatraju da živu reč ništa ne može zameniti.

- Onlajn nastava koju smo slušali tri meseca bila je jedno značajno iskustvo, međutim, ona nije dobra ako traje dugo, pogotovo za mlađe generacije, a naročito za prvake i one koji prelaze u peti razred - kaže nam Jole Bulatović, direktor OŠ "Drinka Pavlović". On smatra da je potrebno organizovati neki model nastave koji će podrazumevati fizičko prisustvo đaka u školi, bar povremeno.

- Kako ćemo opismeniti prvake - pita Bulatović.

- Onlajn nastava na duži period je neodrživa, nijedan model koji je radikalan, a trajao je dugo, nije se pokazao kao dobar - kaže Bulatović. On kao poseban problem navodi ocenjivanje, jer se pokazalo da je gotovo nemoguće realno proceniti znanje i oceniti đake kroz onlajn proveru znanja.

On ističe da je potrebno sve sagledati i u slučaju nepovoljne epidemiološke situacije primeniti neki srednji model.

I roditelji se nadaju da će od septembra deca krenuti u školu. Takođe, smatraju da bi kombinovani model koji podrazumeva da deca imaju onlajn časove i da povremeno idu u školu bio bolji, nego da stalno budu u kući uz televizor.

Da je još rano razmišljati o modelima za septembar, smatra Merica Buj Bjelogrlić, direktorka OŠ "Olga Petrov". Ona kaže da je onlajn nastava ima i dobre i loše strane, ali da bi svi najviše voleli da se epidemiloška situacija smiri i nastava počne da se odvija po uobičajenom modelu.

- Škola je obrazovno- -vaspitna institucija, mi smo se koncentrisli na njenu obrazovnu ulogu, a šta je sa vaspitanjem dece? Između đaka i nastavnika postoji interakcija koju je nemoguće zameniti onlajn časovima - kaže naša sagovornica.

Unija nastavnika zahteva opremu

Unija sindikata prosvetnih radnika zatražila je od Ministarstva prosvete da nastavnicima omogući računare i kvalitetan internet kako bi mogli onlajn nastavu da obavljaju od kuće na kvalitetan način.

- Ministarstvo zna koliko je računara, laptopa i tableta potrebno da bi se svakom nastavniku omogućilo sredstvo za pomenuti rad od kuće. Nisu potrebne nikakve ankete koje predstavljaju masku realnog stanja opremljenosti škola. Potrebno je samo malo volje da se problemi rešavaju, a ne da se stvaraju - navode u ovom sindikatu.

Izvor: Novosti