Da li đaci uče za ocenu ili znanje i da li je ponavljanje razreda iskorenjen fenomen?

Jedna od promena koja čeka nastavnike i đake, pa i roditelje, u narednoj školskoj godini, a koja je svakako posebno privukla pažnju javnosti je velika matura.

Upravni odbor Društva direktora škola Srbije traži da Ministarstvo prosvete promeni pravilnik o ocenjivanju, po kojem „mršava“ i „jaka“ dvojka ne mogu da znače isto.

Od kad je škole i đaka, postavlja se pitanje: Uče li đaci za ocenu ili za znanje? Stiče se utisak da su naši roditelji imali manje gradiva, ali su izlazili iz škole sa više znanja, nego današnja deca. Takođe, svi smo u razredu imali bar jednog „ponavljača“. Danas situacija nije takva.

Ministarstvo i nadležne institucije propisuju osnovni, srednji i napredni nivo znanja, koji je potreban za određenu ocenu, bilo da je ona dvojka ili petica.

"Kada je u pitanju ponavljanje razreda, to je jedna iskorenjena praksa. Danas niko više ne ponavlja. To bi se smatralo gubljenjem vremena, gubljenjem godine život. I zakon je tu prepoznao da se učenicima omogućuje da vanredno pohađa razred koji je trebalo da ponavlja ukoliko je imao tri slabe ocene", direktorka Gimnazije "Svetozar Marković", Tatjana Vukadinović.

Kako kaže direktorka, uvedene su prakse, da ako se i da jedinica, roditelji odmah podnose žalbu, a često i angažuju advokate. Profesori težih predmeta u školi priznaju da retko ruše đake na popravni. 

"To je nekada neophodno, ne radim to često, samo kada mora. Ne kažem da nije bilo takvih slučajeva, bilo je. Cilj je da učenici steknu barem minimum znanja. Mi se trudimo da kroz rad u toku školske godine, kroz dopunske nastave i planove podrške omogućimo učenicima da to savladaju", saopštio je Radoslav Božić, nastavnik matematike.

"Nisam potpuno protiv popravnih, ali mislim da tu gde se trenutno nalazimo, gde su nam učenici voljni da pokažu rad i trrud, da uspemo da ih zainteresujemo i oni sigurno uspevaju da dođu do neke dvojke koja nije cilj, nego neka veća ocena", rekla je Gordana Hajduković Jandrić, profesorka fizike. 

Iako naši sagovornici vrednuju znanje, nadležne institucije su propisale nivo znanja koji je dovoljan za dvojku. Sve je postalo aritmetika, pa tako tri keca i jedna trojka jednako je dvojci odnosno - prolazna ocena, a da li ona nosi i dovoljno znanja za život?

 

Izvor: rtv.rs