Kako mladi nauče da žive u digitalnom svetu a da ne pobegnu od dosadašnjeg?

Budući da informacione tehnologije svake godine sve više napreduju, većina mladih koji se školuju, studiraju ili rade u Novom Sadu, primorani su da idu u korak sa njom.

A koliko su zapravo mladi digitalno pismeni i šta digitalna pismenost podrazumeva govorila je za Radio Novi Sad Olivera Hrnjaković, asistentkinja na Katedri za primenjene računarske nauke Departmana za računarstvo i automatiku Fakulteta tehničkih nauka.

Asistentkinja kaže da su mladi u Novom Sadu veoma digitalno pismeni. „Svaka naredna generacija je naprednija u digitalnoj pismenosti i čini se da njen razvoj sve više biva prirodna stvar“, navodi sagovornica. Brojke i istraživanja na temu digitalne pismenosti će tek uslediti pa će se u budućnosti znati nešto više na tu temu.

Pandemija je naterala ustanove i mnoge firme da na rad od kuća tj. na rad sa računara ili laptopova-tableta što je pokazalo da je i iz fotelje moguće obavljati razne poslove.

„Moderni sve je sve više digitalizovan i to ne samo tamo gde se to očekivalo i to je svakako pozitivna stvar koja se dogodila u svemu negativnom. U budućnosti neće postojati ni jedan društveni segment koji neće biti digitalizovan. Zbog toga je važno da mladi nauče da žive u tom svetu ali i da ne pobegnu od dosadašnjeg.

Digitalna pismenost podrazumeva, nastavila je sagovornica, sve što je povezano sa upotrebom informacionih tehnologija tj digitalnih medija, kreiranje raznih sadržaja, digitalnih informacija, obrada, prikazivanje, pretraga, čuvanje, nešto što može da se obavlja nevezano od uređaja. To je nov način kako komunikacije tako i slobodnog vremena i poslovanja.

Od nedavno i osnovne škole imaju novi predmet „Digitalni svet“ koje đake najnižeg uzrasta treba da uvede u svet programiranja.

„Naš zadatak je da naučimo decu kako da pravilno koriste sa maksimalnim efektom digitalne tehnologije i da se odbrane i zaštite od potencijalnih opasnosti koje vrebaju iza ekrana“ zaključila je Olivera Hrnjaković.

Izvor: RTV