Nastavnici iz Srbije među najboljim na svetu

Projektom „Ceo svet je pozornica“, OŠ „Marija Bursać“ iz Beograda ušla je u finale jednog od najvećih svetskih takmičenja u oblasti obrazovanja i to u kategoriji Inovacije u nastavi.

Dragana Cukić, nastavnik srpskog jezika i Gorica Kostić, nastavnik engleskog jezika iz Osnovne škole „Marija Bursać“ iz Beograda sa projektom „Ceo svet je pozornica“ ušle su u finale manifestacije GESS Dubai. Za Školski portal prenose svoja iskustva sa ovog, jednog od najmodernijih seminara iz oblasti obrazovanja.

Projekat „Ceo svet je pozornica“ predstavlja interaktivni dramski nastavni projekat. Na kreativni način objedinjuje četiri nastavna predmeta (srpski jezik, engleski jezik, geografiju i biologiju) i sadrži načela koja popularizuju osnovno obrazovanje i promoviše intelektualni razvoj učenika, kolektivni rad, preciznost, radnu kulturu i maštovitost. Pripremili smo učenike za aktivno oblikovanje sopstvenog životnog okruženja i doprineli smo kulturi njihovog dijaloga kroz razmenu mišljenja i vrednosti. 

Projekat je nagrađen 2015. godine Međunarodnom nagradom organizacije Peace and Cooperation pri UN (Malala prize for universal education).

Posle ove nagrade želeli smo još jednom da na svetskom nivou prikažemo kako se na interesantan način uči u Srbiji i prijavili smo se za GESS EDUCATION AWARD, i ušli u finale, postavši time jedina škola iz Srbije koja se takmiči sa još devet škola iz raznih krajeva sveta, u kategoriji – Inovacije u nastavi. Bili smo pozvani da prisustvujemo dodeli nagrada i proglašenju pobednika u Dubaiju. Ovaj trodnevni seminar prikazuje inovativne i inspirativne sadržaje za edukatore na svim nivoima u obrazovanju, a bilo je održano oko 200 akreditovanih predavanja za poboljšanje sistema obrazovanja i boljeg pristupa deci, ali i roditeljima. Kada se razgovor završio, nismo mogli da verujemo da ćemo prisustvovati radionicama i predavanjima nastavnika iz čitavog sveta. Pitale smo se da li ima sličnosti u našem i njihovom obrazovanju i da li zaostajemo za svetskim silama.

Na panou i u edukativnom materijalu će stajati ime naše škole!? Pripreme za put su išle po planu, nastava nije smela da „trpi“. Sve je organizovano u najboljem redu. I...nas dve, mogu slobodno reći, izabrana delegacija škole odlazi put Dubaija.

Šta reći o seminaru?! GESS Dubai je jedan od događaja u svetu koji je posvećen širokom spektru obrazovnih materijala i programa. Ovaj događaj uključuje veliki asortiman proizvoda i živih demonstracija, a manifestacija je organizovana u pet ogromnih izložbenih hala. Ne postoji bolje mesto da vidite najnovije obrazovne tehnologije i inovativne modele nastave u ovom trenutku.

Sami organizatori kažu da se GESS Dubai dosta razlikuje od svih drugih međunarodnih skupova o obrazovanju. A, evo i zašto... Imaju desetogodišnje iskustvo na globalnom tržištu u obrazovanju, ovaj konferencijski program je bez premca jedan od najuspešnijih jer obuhvata ciljane produkte baš za svakog i uticajne predavače koji pomažu da obrazovanje ide napred, lokacija je i više nego idealna za pristup svim tržištima u obrazovanju. Inspirisani različitim domaćim i stranim izlagačima napravili su svetski spektakl na tržištu obrazovanja. Oni smatraju da su na ovu manifestaciju doveli većinu stručnjaka u obrazovanju iz čitavog sveta, kao i uticajne domaće predavače i izlagače koji su predstavili kombinaciju inspirativnih i dinamičnih radionica i podučavanja.

Izdvojićemo samo neka predavanja i radionice na kojima smo nas dve prisustvovale u ime naše zemlje.

Prva i najzanimljivija radionica koju smo posetile bila je vezana za jedan pilot projekat u Španiji. Pedagoški alat koji preko LED usb-a olakšava komunikaciju i stvara vezu između nastavnika i učenika. On je povezan za edukativni softver koji uključuje: alatke za razumevanje, testove, učešće i izražavanje učeničkog mišljenja da li su razumeli lekciju. Učenici uživaju u času i koriste tehnologiju kao zabavan uređaj. Nastavnik tđ. može da vidi da li su na dotičnoj aplikaciji. Komunikacija sa učenicima je korisna za individualizovano učenje jer će nastavnik uvek znati koliko su usvojili na času.

Ovaj alat pruža brze povratne informacije i pomaže da se reše sumnje učenika, ako postoje, istog trenutka jer se na tom LED usb-u pojavi crveno svetlo ako učenici nisu razumeli lekciju ili zeleno svetlo ako su razumeli lekciju. Nastavnik dobija nov način za motivisanje učenika pomoću interaktivne igre. Tempo učenja prilagođava se potrebama učenika zbog stalne povratne informacije, a učenici sa posebnim potrebama imaju dodatnu pomoć. Na ovaj način svi imaju priliku da pokažu ono što su razumeli i da označe klikom ono što im je komplikovano. Nastavnik može da prilagodi ritam ispitivanja prema potrebama odeljenja i da reši nedoumice učenika. Interakcija između učenika će se povećati, jer će se oni osećati više motivisani da prate nastavu jer moraju da odgovaraju svi i sve vreme. Neće im biti dosadno i biće opušteniji.

Druga radionica kojom smo se oduševile bila je vezana za novu platformu za učenje. Igre su odličan način da se motivišu učenici. Seppo je revolucionarna platforma za učenje bazirana na igricama. Ona transformiše način na koji učenici uče i omogućava im da razviju u 21. veku veštine i sklonosti ka učenju. Seppo stvara nezaboravno iskustvo zahvaljujući takmičarskom karakteru na platformi za učenje u čijoj osnovi su  igrice, koje suštinski motivišu učenike da uče.

Učenje zasnovano na igricama je lepo iskustvo za učenike jer ono kombinuje timski rad i korišćenje njihovih veština i znanja da se postigne zajednički cilj. Završavajući zadatke, učenici zarađuju poene i odmah dobiju povratnu informaciju od nastavnika koji ih podstiču da traže nova dostignuća. U najboljem slučaju, igra može da utiče na igrače na dubokom nivou, što ih čini da razumeju nastavnu jedinicu bolje.

Fascinantna je bila i radionica: Nastavniče, promoviši sebe! Imala je za cilj da, vaspitačima i nastavnicima i onima koji rade na rukovodećim pozicijama, pomogne da razumeju šta je (i šta nije) lična promocija i zašto je lična promocija važna veština za razvoj karijere. Radionica je bila podeljena u dva dela: u prvoj polovini su predstavljene ideje o ličnoj promociji i u drugoj polovini su zajedno sa prisutnima prikazane te ideje. Takođe, bile su identifikovane društvene platforme koje su najbolje za promociju. Ovaj deo radionice je sadržao pregled promotivnih strategija društvenih mreža kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, and YouTube, zajedno sa diskusijom o ulozi bloga i ličnog sajta. Učesnicima nije bilo potrebno prethodno iskustvo sa ličnom promocijom jer je ova radionica omogućila da shvatimo ko smo i kako da napravimo ličnu promociju koja odražava naš identitet. Radionica je uključivala „Personal Branding Brainstorming“ aktivnosti tokom kojih su polaznici pripremili jedinstveni promotivni predlog, lični moto i profesionalnu biografiju.