Škola po meri dece i nastavnika
- nedelja, 20. januar 2019.
- Vesti iz škola
Molim Vas da nam ukratko predstavite svoju školu?
Osnovna škola „Treći kragujevački bataljon“ predstavlja vrlo podsticajnu sredinu za rad, kako po pitanju fizičke sredine, tako i po pitanju opremljenosti nastavnim sredstvima. Naši učenici na završnom ispitu postižu rezultate iznad proseka na nivou države i grada.
Možete li nam nešto reći o opremljenosti vaše škole?
Opremljenost IKT nastavnim sredstvima u našoj školi je na zavidnom nivou. Posebno dobro su opremljeni kabineti za biologiju, fiziku, hemiju, matemetiku, informatiku, muzičku kulturu, likovnu kulturu, ali i nastavnim sredstvima koja se koriste u razrednoj nastavi i nastavi fizičkog vaspitanja. Za adaptaciju i rekonstrukciju škole i školskog dvorišta utrošeno je poslednjih deset godina preko 35 miliona dinara, a za nabavku novih nastavnih sredstava preko 100.000 evra i preko milion dinara.
Šta smatrate najvećim uspehom škole?
Najveći uspeh škole do sada je činjenica da je škola od strane Ministarstva prosvete i nauke i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja identifikovana kao jedna od najboljih škola u Srbiji. Posebno mi je drago da se pomenutim priznanjem upravo konstatuje da smo svi zajedno kao tim u najvećoj meri doprineli uspehu svojih učenika. Zato sa razlogom mogu reći da smo uspeli svojim radom da prevaziđemo prepreke koje učenicima stvaraju loš socio-ekonomski status i uslovi u kojima oni uče a nastavnici rade.
Kako ocenjujete saradnju sa lokalnom samoupravom?
Škola dosta uspešno sarađuje sa lokalnom samoupravom. Zajedničkim učešćem realizovan je veliki broj akcija i projekata. Postali smo skoro neizbežni partner i akter svakodnevnog života i dešavanja u našem gradu. Skoro da je nezamislivo bilo koje dešavanje u gradu, a da učenici i zaposleni škole ne učestvuju u njemu i daju svoj prepoznatljivi pečat. Upravo ta angažovanost učenika i zaposlenih škole u svakodnevnom živou grada i svim dešavanjima van škole jedna je od osnovnih karakteristika škole. Time smatramo ispunjen svoj razvojni cilj, a to je priprema učenika za svakodnevni život shodno njihovim interesovanjima.
Na šta ste posebno ponosni?
Imajući u vidu da sam na mestu direktora škole skoro deset godina, najvećim uspehom smatram priznanje da je naša škola identifikovana kao jedna od najboljih škola u Srbiji. To me posebno raduje, pored činjenice da je broj učenika povećan za preko 150 i da škola umesto 24, danas ima 31 odeljenje.
Šta mislite o trenutnom sistemu obrazovanja?
Sistem obrazovanja je živ sistem i mora se prilagođavati zahtevima društva i savremenog doba. Upravo zadržavanje dobrog starog, uz dodavanje potrebnog i kvalitetnog novog bio bi put kojim bi trebalo ići. Škola mora biti prilagođena potrebama dece, ali sa kvalitetnom nastavom i uslovima rada.
Za kraj kako vidite svoj posao i šta mislite da su najbitnije karakteristike dobrog direktora škole?
Iako je jako stresan i često nezahvalan, mogu reći da jako volim svoj posao i uživam u njemu. Mislim da svaki direktor škole mora posedovati pre svega lične kvalitete, kako po pitanju profesije, tako i po pitanju same ličnosti. On mora biti neko ko je narodski rečeno “dobar nastavnik i dobar čovek”. Jedino takvi direktori mogu biti svesni da su iako direktori, ipak uvek nastavnici. Direktor mora posedovati realno stečen autoritet i kao takav biti bitna spona između škole (učenici, nastavnici, roditelji) i ministarstva. Direktor je osoba koja zajedno sa nastavnicima određuje prepoznatljivi pečat. On mora stvarati takvu klimu u kojoj bi i sam voleo da radi kao nastavnik, ali i takvu da kao roditelj učenika bude zadovoljan. Nasuprot tome, direktor škole mora sprovoditi zahteve ministarstva i sprovoditi zakone. Jedino tako u školi se sprečava anarhija, ali i sa druge strane da se ne pređe u puki formalizam i vođenje dobre i kvalitetne dokumentacije koja nije dokaz, a još manje potvrda dobrog rada.
Intervju realizovao: Ivan Miličić