Briga o ličnom razvoju učenika je naš prioritet
- utorak, 30. jul 2019.
- Vesti iz škola
Molim Vas da nam ukratko predstavite svoju školu?
Naša škola je jedna od najvećih osnovnih škola na teritoriji ŠU Kraljevo po broju učenika. Školske 2018/19. god. nastavu pohađa 1018 učenika. Proteklih godina je mnogo napora učinjeno na modernizaciji i opremljenosti škole digitalnom tehnologijom i nastavnim sredstvima. Donacijom MPNTR i kompanije Huawei smo postali prva „pametna škola“ u Srbiji. Naša snaga su ljudski resursi koji su veoma motivisani za unapređenje rada škole, spremni i otvoreni za timski rad i stalno stručno usavršavanje. Briga o ličnom razvoju učenika je naš prioritet, a rad nastavnika usmeren je prema svakom učeniku. Kod učenika razvijamo kritičko mišljenje i logičko zaključivanje podsticanjem slobode govora pa naši učenici otvoreno izražavaju svoj stav i mišljenje, što se vidi i kroz aktivan rad Učenikog parlamenta i njegovo učešće u životu i radu škole. Naša misija je briga o svestranom razvoju učenika, razvoj odgovornog odnosa prema sebi i okruženju, promocija zdravih stilova života, razvijanje saradnje, tolerancije i humanosti. Želimo da budemo škola savremene nastave sa uređenim i prijatnim prostorom koja postaje centar obrazovne izuzetnosti u lokalnoj sredini.
Šta smatrate najvećim uspehom škole?
Najveći uspeh škole se ogleda u lepo vaspitanoj i dobroj deci koja ostvaruju značajna postignuća na svim nivoima takmičenja i koja su veoma motivisana za učešće u aktivnostima škole i van nastave. Naši učenici se primerno vladaju tokom poseta institucijama, na ekskurzijama i izletima za šta su redovno pohvaljivani. Da bi smo to postigli kao škola intenzivno radimo na prevenciji rizičnih oblika ponašanja i brzo i efikasno reagujemo na svaki vid nasilja. Zaposleni u školi brinu o učenicima uz pružanje podrške i pomoći. Naročita podrška se pruža učenicima sa smetnjama u razvoju i sa teškoćama u učenju. Posebnu pažnju posvećujemo promociji humanih vrednosti kroz organizovanje humanitarnih akcija namenjenih pružanju pomoći kako našim tako i učenicima drugih škola. Naši učenici u njima rado učestvuju i ostvaruju značajna postignuća na takmičenjima Crvenog krsta zbog čega smo dobitnici najvišeg priznanja iz oblasti humanitarnog rada – Zlatnog krsta.
Kako ocenjujete saradnju sa lokalnom samoupravom i ostalim partnerima?
Pored toga što imamo izuzetnu saradnju sa MPNTR, ŠU i lokalnom samoupravom, negujemo i dobru saradnju sa svim relevantnim institucijama, udruženjima, školama iz zemlje i inostranstva, ambasadama drugih zemalja u Srbiji, društveno odgovornim kompanijama iz zemlje i inostranstva i predstavnicima medija.
Na šta ste posebno ponosni?
Posebno sam ponosna na međuljudske odnose koji se ogledaju u dobroj saradnji, spremnosti na pomoć i razmenu iskustava. Srdačan i kolegijalan odnos prema novopridošlim nastavnicima, vedar duh i pozitivna atmosfera je ono po čemu se kao škola prepoznajemo.
Zaposleni su veoma angažovani na školskim i vanškolskim takmičenjima i konkursima. Poseduju visok nivo empatije i razumevanja potreba učenika, motivisani su za dodatno angažovanje i rad sa talentovanim učenicima kao i realizaciju mnogih projekata koji doprinose obezbeđivanju kvaliteta rada škole. Ponosna sam na zadovoljne učenike koji aktivno učestvuju u životu i radu škole kao i na izuzetnu saradnju sa roditeljima/starateljima.
Šta mislite o trenutnom sistemu obrazovanja?
Poslednjih godina je uloženo mnogo napora da se sistem obrazovanja unapredi i kroz reforme modernizuje kako bi bio efikasniji i kako bi se približio evropskim standardima.
Za kraj kako vidite svoj posao i šta mislite da su najbitnije karakteristike dobrog direktora škole?
Volim posao kojim se bavim. Dinamičan je, zahtevan i veoma odgovoran ali nadasve lep. Činim da bude kreativan. Ima dosta prostora za istraživanje, unapređivanje, usavršavanje, kooperaciju… Karakteristike dobrog direktora se ogledaju u liderskim sposobnostima. Direktor treba da radi na organizacionoj kulturi i razvoju ljudi. Adekvatnim načinom upravljanja kao i pohvalom i promocijom rezultata učenika i nastavnika direktor utiče na povećanje radne angažovanosti, veće produktivnosti i smanjenju stresa. Ličnim primerom podstiče ličnu odgovornost zaposlenih i učenika. Uvažavanjem i implementacijom predloga učenika, roditelja i zaposlenih u rad škole direktor pruža jaku podršku svim akterima školskog života. Važna je dobra saradnja sa MPNTR, lokalnom samoupravom i ostalim partnerima, kao i spremnost za širenje saradnje i razmenu iskustava sa školama u zemlji i van nje.
Intervju realizovao urednički tim Školskog portala
Fotografije: arhiva OŠ "Vuk Karadžić" Kraljevo