Ogledni čas kao inovacija u nastavi

Osnovna škola „Desanka Maksimović“ iz Požarevca učestvovala je u pilot projektu „Uključivljnje finansijskog opismenjavanja u sistem obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije" FIN – PIS

Ovaj značajan projekat organizovali su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod  za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Ministarstvo telekomunikacija, trgovine i turizma.

Učitelji, nastavnici, pedagozi i direktor Osnovnе škola „Desanka Maksimović“ iz Požarevca prošli su obuku koja se održala krajem prošle školske godine u osnovnoj školi „Sveti Sava". Kao zadatak, imali su da osmisle po 3 zadatka, 1 igru ili 1 radionicu, što su са uspehom završili.

Tim FIN – PIS čine:

- Zlatan Radovanović – direktor

- Jelena Savić – pedagog i koordinator tima

- članovi: Tijana Stepanović – nastavnik informatike, Vanja Dimitrijević Dejanović – nastavnik engleskog  jezika,  Danijela Krstić – profesor razredne nastave, Jasna Ivošević  – profesor razredne nastave, Nataša Ivković - profesor razredne nastave i Gorica Spasić - profesor razredne nastave.

Ostali članovi Tima su vredno radili na zadacima, igrama i radionicama, dok su ugledne časove sa sadržajima finansijske pismenosti, održale: nastavnica Tijana Stepić i učiteljice Nataša Ivković i Jasna Ivošević.

Kruna ovog projekta je ogledni čas likovne kulture, koji je održala učiteljica Gorica Spasić krajem oktobra, kao nastavnu jedinicu „Umetnički kviz, estetska analiza i procenjivanje“ u okviru teme projekta „Koliko štedim – toliko vredim.“

Za bolje ostvarivanje časa zaslužna su i tri ogledna časa, koje je učiteljica Gorica održala sa svojim đacima, a kojima su prisustvovali: Aleksandra Stojanović, šef računovodstva škole, Dejan Milojević i Ivana Stojadinović – službenici Direktne banke i Miloš Đukiđ – službenik  Dunav osiguranja.

Pored pojma štednje, učenici su upoznati sa pojmovima: novac, valuta, banka, bankar, bankomat, osiguranje i sličnim pojmovima.

Čas likovne kulture je poseban jer su pored prisutnih kolega, času prisustvovali i roditelji učenika, kao gosti.

Suština časa, pored povezivanja, finansijskih sadržaja sa sadržajima likovne kulture, prilagođenom uzrastu za 3. razred je i prisustvo samih roditelja, koji su radili zajedno sa svojom decom na projektu.

Čas je poseban jer su učenici, zahvaljujući gostima i „izlaznicama“, prikupili sredstva za odeljenski sintisajzer.

Gorica Spasić, učiteljica sa svojim odeljenjem 3/2